Re: Dubbele bestanden verwijderen

Hallo Michiel,

Op Mon, 27 Oct 2014 04:12:59 +0100 Michiel Buddingh <michiel@xxxxxxxxxxxxxxxxxxx> schreef:

> Omdat xargs de -0 optie krijgt, verwacht het een 0 byte tussen elke filename.  Omdat je tr niet gebruikt wordt die 0 byte niet toegevoegd, en dan ziet xargs alle bestanden als één lange regel.
>
> Het lijkt erop dat xargs met de -0 flag ook quote-tekens als onderdeel van de filename ziet; dit wist ik niet, maar het zorgde voor de eerste foutmelding; de file 'met een lange bestandsnaam.txt' in de directory 'pad' bestaat wel, de file "/pad/met een lange bestandsnaam.txt" in de root bestaat niet.

> [...]

Dat werkt. De records in dubbel.txt zijn met quotes: "pad/bestandsnaam.txt"

Toen gedaan;
	xargs rm -v < dubbel.txt
	removed '/pad/met een lange bestandsnaam.txt'
		voor elk verwijderd bestand
en ter controle
	xargs ls < dubbel.txt
	ls: cannot access /pad/met een lange bestandsnaam.txt: No such file or directory
Dus de bestanden zijn verwijderd en het werkt.
Bedankt voor de hulp :-)