Re: X-nest, maar dan anders

Hoi Geert,

On Sun, Jul 15, 2007 at 08:30:33PM +0200, Geert Stappers wrote:

>  <knip/>

> Wat ik deed/doe, is de X (display)server opstarten met '-ac'.
> Maarja, dan is de gehele access control uitschakeld.
> (de display server zal voor elke client iets op het scherm zetten)
>
> Mijn vruchtenloze pogingen waren:
>
>   xauth extract - $DISPLAY | ssh compv xauth merge -
>
> en toevoegen van
>

>   ALL: LOCAL
>   ALL: .brd.losc.nl
>
> aan /etc/hosts.allow.  Maar het bleef

> Iemand een suggestie om de "connection refused" te debuggen en/of te
> verhelpen?

Als je ssh gebruikt, zorgt ssh voor de X forwarding en authorization.
Ik geef je nu de instructies die mijn broer Anton, ook geabonneers op de enosig
mailinglist en collega van Joost van Baal, me heeft ge-mailed:

Machine A is de machine waaraan je een altijd zit.
Machine B is de machine die bijvoorbeeld rechts van A staat, en waarvan
je het scherm best zou willen gebruiken, zonder dat je de hele tijd van
toetsenbord
en muis hoeft te wisselen.

1 installeer x2x op A.
2 grijp toetensbord van B en type:
ssh A x2x -from :0 -east

3 grijp de muis van A en beweeg de muis naar de rechter rand  van het
scherm,
en voila, zie de muise ptr op het scherm van B verschijnen!

Je moet dus X forwarding op client en server aan hebben staan!
Veel succes,
Morgen ga ik met vakantie, dus voorlopig geen tips meer van mij.

Groeten,
Rudi Sluijtman.