Re: X-nest, maar dan anders

Op 04-07-2007 om 12:17 schreef Joost van Baal:

> Als je alleen een slideshow oid wilt laten zien, kun je doen:
>
>  user@ComV ~$ ssh -X ComP iceweasel &
>
> Als je een hele X-sessie wilt laten zien, dan was er vroeger iets wat
> xdm chooser heette.  Op ComV staat dan xdm die je een sessie op ComP
> geeft.
>
>   When  xdm  receives  an  Indirect query via XDMCP, it can run a chooser
>   process to perform an XDMCP BroadcastQuery (or an XDMCP Query to speci???
>   fied hosts) on behalf of the display and offer a menu of possible hosts
>   that offer XDMCP display management.  This feature  is  useful with  X
> [...]

Dank voor de informatie,
maar laat ik mijn oorspronkelijke vraag anders formuleren.

Het is een 'X' variant van 'tee'.
Output wordt geforked naar een tweede kanaal.
Het tweede kanaal gaat dan naar Comp V(ideo)

Googlen op 'xtee' leverde teveel hits.
Zoeken op 'xtee remote display' kwam met een een soort "tcpdump" uit 1998.

`apt-file search xtee | grep "\<xtee"` bracht xteevee

Of de vraag nog anders omschreven.

Ik zoek een "goede" 'DISPLAY=".
Dus eentje die niet meer dan het scherm veranderd
en het keyboard en muis op de vertrekkende computer laat.
(nu gaat bij 'DISPLAY=compv:0.0 xterm' _ook_ het keyboard over)

Cheers