X-nest, maar dan anders

Hallo,

Gisteren, eerste gewoon maandag van de maand, kwam "X-nest" ter sprake.
Daar ik bezig was met de demostratie spullen, had ik er nog niet op
ge-reageerd.

Ik zoek een soort X-nest, maar dan anders.

Eerst een plaatje

  +----------------+
  |                |
  | groot scherm   |
  |                |
  +----------------+

    \            /
     \          /
        Beamer

          |  video signaal

     +--------+
     | Com V  |
     +--------+

         Z    netwerkverbinding

     +--------+
     | Com P  |
     +--------+

Com P heeft geen video uitgang, Com V heeft wel video uitgang en het
belangrijkste: geeft een signaal wat de beamer begrijpt.

Wat ik wil voorkomen is de situatie die we allemaal kennen van lezingen en
presentaties: De laptop van de spreker, Com P, werkt niet met de beamer.

Kan dat met een X-nest achtig iets?

Cheers
Geert Stappers

P.S.
Een text oplossing heb ik al:
Op com V inloggen, text op het scherm, screen opstarten.
Naar com P, inloggen, ssh naar com V, `screen -x` uitvoeren