Re: Is het gratis? Dan is het niet legaal

Jan Willem Knopper wrote on 20090115:

> In het artikel staat onder meer:
>
> 	???Software downloaden is altijd illegaal???, zegt Tim Kuik,
> 	directeur van Brein. ???Helaas heeft de overheid een onderscheid
> 	gemaakt en mag downloaden van films en muziek wel.??? Maar het mag
> 	geen commercieel oogmerk hebben. En dat is het meteen als iemand
> 	???aankoopvervangend downloadt??? ??? dat is als je bijvoorbeeld een
> 	dvd, die je van plan was te kopen, niet aanschaft, omdat je hem
> 	al hebt opgehaald. ???De makke is???, zegt Kuik, ???dat dit natuurlijk
> 	niet te bewijzen is.???
>
> Software downloaden mag inderdaad niet.

Mwah, als ik freebsd/firefox/etc. download mag dat prima :)

Ik vind het al opvallend dat dit "Helaas heeft de overheid een
onderscheid gemaakt en mag downloaden van films en muziek wel." er eens
een keertje instaat. Meestal wordt dat gewoon glashard ontkend.

Trouwens verderop in hetzelfde artikel staat weer dat je 'dus' geen
film-DVD's mag downloaden ...

-- Hans