Re: irssi Freenode connect issue

On Thu, Nov 17, 2016 at 01:04:44AM +0000, Wim wrote:
> Na een mailwisselingen meet Geert

Nu weer "on list", vandaar dat ik 'Regarding' uit het subject heb gehaald.
(Ik gebruik 'Regarding: ' bij een off-list 'Re: ' op een publiek bericht.)

> [...]
>
> Het probleem is:
> 	krijg ik om de zoveel tijd 25x deze melding:
> 	20161115::11:59:01 libsres: dropping response: query and response ID's or q_fields don't match
> 	waarbij heel de irssi interface verder niet te bedienen is gedurende een minuut.
>
> Waar je al naar gezocht hebt, net als ik:
> 	Ik ken 'libsres' niet.
>
> libsres:
> 	https://www.dnssec-tools.org/wiki/index.php?title=Libval_and_libsres
> echter ik doe niets met dnssec voor zover ik weet. Dus waarom zou er dan een actie van libsres nodig zijn?

Dank.

Mijn vernoemden, dan wel de richting waar ik het zou zoeken, is DNS.

Is er tussen "wel werken" en "niet meer werken sinds de {stroom,Inter}netonderbreking"
een wijziging geweest in Domain Name Server gerelateerde zaken?

> P.S. Waarschijnlijk is er al over nagedacht of reageert mijn email
> client anders: Is het een idee om bij reply de reply naar de maillijst
> te laten gaan in plaats van naar de afzender?

Ja, er is over nagedacht en het is gedocumenteerd
op http://www.unicom.com/pw/reply-to-harmful.html   8^)

> Met vriendelijke groet,
> Wim

Groeten