Re: dealing with spam on enosig list (was: Re: more spam!)

On Thu, Jul 08, 2004 at 11:25:06AM +0200, Tony den Haan wrote:

> ahja, subscribers only, da's ook een optie.
> mischien wel de beste

Nou, niet meer dan een compromis.
Het blijft symptoom bestrijding, de spam blijft namelijk komen.
Dat ie niet zichtbaar is, betekent niet dat ie weg is ...

Voor Conglomerate ( http://www.conglomerate.org ) ben ik "mailman owner"
De switch naar "subscribers-only" lijkt een verbetering.
Subscribers krijgen inderdaad minder spam.
De prijs die betaalt wordt is dat berichten gecontroleert worden.
(Jawel, ik hoor bij de mensen die freedom of speech belangrijk vinden.)

Voor de lijstbeheerder ( mailman owner ) komt de taak om te controleren
over misschien niet toch valide berichten gevangen zijn.
Er zijn namelijk mensen met meerdere E-mail adressen,
maar ze zijn slechts met 1 adres abonnee.
Een andere moment dat de m.m.o. het druk krijgt,
is als er cross-posts zijn.

Ik vind van niet.

En welke Real-time Black List vertrouw je?

Spam is inderdaad vervelend. Mij kost het ook tijd.

Het zijn wel inkomsten voor (een kleine) groep mensen,
net zo als er geld verdiend wordt met het dumpen chemisch afval.

Inderdaad, spam verziekt E-mail net zo als chemisch afval dat ons mileu doet.

Mijn advies is niet de IRAQ Most Wanted Card Deck te kopen,
en "MILF" als uitdrukking te zien die je anders nooit gekend had.

Hoeveel User Friendly lezers hier zijn weet ik niet,
maar als ik zeg "Selling ice to eskimos", wie moet dan niet lachen?

Cheers
Geert Stappers

<<inline: application/pgp-signature>>