Re: dealing with spam on enosig list (was: Re: more spam!)

On Thu, Jul 08, 2004 at 11:48:14AM +0200, Martijn Heemels wrote:

> Ben ik wel voor. Het is immers niet echt een hindernis om te moeten
> subscriben voordat je post en ik verwacht dat dat wel goed helpt tegen
> spam.

En tevens maak je het voor anderen onmogelijk om te mailen vanaf een
adres waarmee ze hier niet op gesubscribed zijn (ik bijvoorbeeld).

Ik heb eigenlijk niet eens door dat op deze lijst spam voorbijkomt,
omdat ik een filter gebruik wat dagelijks zo'n 40 spamberichten feilloos
eruit haalt. Ook viruswaarschuwingen krijg ik inmiddels niet meer te
zien.

Persoonlijk houd ik er ook niet van dat een lijst door een ander wordt
gecensureerd buiten mijn eigen controle, want wie bepaalt er wat spam is
en wat niet?

Christian