Re: dealing with spam on enosig list (was: Re: more spam!)

On Thu, Jul 08, 2004 at 10:53:22AM +0200, Joost van Baal wrote:

> Ik vond al dat het lang duurde voordat mensen hierover gingen klagen....
> ;-) .
>
> De eenvoudigste (en meest lompe) maatregel is om alleen posts van
> subscribers toe te laten, en posts van anderen met het handje te
> moderaten.  Willen we zoiets?

Trouwens: subscribers-only wil _niet_ zeggen dat je vanaf je tweede
email adres niet kunt posten: als je mailt naar de lijst maintainer
(ik), dan zet ik je 2e adres op de lijst van mensen die wel mogen
posten, maar geen posts willen ontvangen.

Verder zijn er tegenwoordig prima bayesiaanse spam filters, waarmee
je je eigen mailbox te lijf kunt gaan.

 bogofilter
 crm114
 spamoracle
 spambayes
 dspam

zijn er een stel.  Ikzelf gebruik crm114, en ben tevreden.

Overigens: het webarchief van deze lijst, op
http://enosig.org/archief/threads.html, ziet er wel een beetje genant
uit nu.  Moet ik nog ns gaan spamwieden.

Goed.  We hebben 31 subscribers op deze lijst.

tony wil subscribers-only
Martijn wil subscribers-only

Christian wil geen gecentraliseerde maatregelen
Geert wil geen gecentraliseerde maatregelen

shit, de stemmen staken.

Heeft iemand anders nog een mening?