Re: Foutieve mail..

Beste Marja,

On 09/29/2015 05:49 PM, Marja van Waes wrote:
Op 29-09-15 om 14:16 schreef P.v.Bijsterveld:
Beste Enosiger, door een slordige fout heb ik zojuist per ongeluk een
privé-mail op cc gezet naar de Enosig-leden. ( dat had dus Undisclosed
Recipients moeten zijn).
Ik vertrouw erop dat jullie deze mail direct verwijderen, en als niet
ontvangen beschouwen.

Dank voor jullie begrip!

Gr, Peer.

Geen probleem, is ongelezen verwijderd.

Verdwijnt ie eigenlijk, na in de prullenbak gooien en die legen en
Thunderbird herstarten, ook uit
/home/gebruiker/.thunderbird/*/ImapMail/imap.*/INBOX ?

Eigenlijk heb ik de indruk dat oude mails daar voor eeuwig terug te
vinden zijn.

Dat klopt, om efficiencyredenen gebeurt het verwijderen van mail daar niet zo vaak of zelfs helemaal niet automatisch. Je kan mail geforceerd verwijderen van de door jou opgegeven locatie door rechts te klikken op de folder en "Compact" te klikken.

Verder kan Thunderbird mails op IMAP-servers ook als "verwijderd" opgeven (en ze dus verbergen) ipv ze echt te verwijderen.

Denk verder nog aan tijdelijke bestanden, het feit dat schijven niet met random data worden overschreven (en bij SSDs is dat ook nog praktisch moeilijk te regelen), en allerlei caches.
"Echt" verwijderen is dus een schier onmogelijke opgave.

Groeten, Jochem