Raspberry Pi Raspbian locale

Hallo,

Wat te denken van het volgende op mijn Raspberry pi met Raspbian

Als ik een terminal open en
	locale
doe is alles ingesteld op
	en_GB.UTF-8
Als ik dan met
	su wim of als root
opnieuw inlog in die terminal is alles zoals het in
	/etc/default/locale
staat. Een mix van en_US.UTF-8 en nl_NL.UTF-8. Zo is het ook bedoeld.
Waar de en_GB.UTF-8 vandaan komt is mij een raadsel. Ik heb met grep de hele machine afgezocht maar niets gevonden. Ik krijg het idee dat het ergens hardcoded is.

Ook heb ik gezocht of ik, als ik de file
	/etc/default/locale
aanpas ik deze dan moet herladen of niet. Zoiets wat je met source en aliasses doet. Maar daarover niets gevonden.

Het doel is alleen de locales
	en_US.UTF-8 en nl_NL.UTF-8
en de instellingen zoals die in
	/etc/default/locale
staan.
Wie heeft er een idee hoe ik dit goed kan krijgen?

Bedankt.