Re: wiki spammers en joe jobs (was: [Mailer-Daemon@xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx: Mail delivery failed: returning message to sender])

2011/12/29 Joost van Baal-Ilić <joostvb-enosig-people@xxxxxxx>:
> We krijgen meer dan 5 van zulke bounces (zie attachment) dagelijks, door
> wiki-spammers.  Ik geloof dat hier iets aan gedaan moet gaan worden.  Wie heeft
> er zin en tijd?

Als ik je goed begrijp zou een captcha op de aanmeldpagina je probleem
kunnen oplossen? Daar heb ik laatst best wat tijd in gestoken voor
http://wiki.ultimaker.com. Die plugins waarbij je slecht leesbare
letters moet herkennen werken volgens mij allemaal slecht. Wat volgens
mij wel werkt is gebruikers gewoon een vraag stellen met de plugin
QuestyCaptcha. De vragen kun je het beste zelf verzinnen. In de config
krijg je dan zoiets;

require_once( "extensions/ConfirmEdit/ConfirmEdit.php" );
require_once( "extensions/ConfirmEdit/QuestyCaptcha.php");
$wgCaptchaClass = 'QuestyCaptcha';
$wgCaptchaQuestions[] = array( 'question' => "Waar gaat deze wiki
over", 'answer' => "Enosig" );

Groet,
Aike