Re: Etisch hacken

Quoting "Koen Aben" <koaben@xxxxxxxxx>:
Maarten, erg leuke pagina over hacken! Weet je, ergens schuilt er in iedere
internetter een lifehacker(1), dus wellicht een interessant
discussieonderwerp voor de volgende Enosig? ;-)

Leuke ICT onderwerpen genoeg in ons: veel plezier aanstaande bijeenkomst!
;-)

En deze volgende bijeenkomst is dus a.s. maandag alweer (ik ga er hierbij van uit dat het gewoon weer de 3e maandag v/d maand is en dat ik nog steeds tot 3 kan tellen).

Als het onderwerp hacking is, dan zal ik wel een netbook en een usb-RFID lezer en laten zien hoe je met open source (Ubuntu, libnfc, mfoc) de totaal niet-open source OV-chipkaart (en andere Mifare Classic gebaseerde kaarten, zoals de Eindhovense Stadspas) kunt uitlezen.

Groeten,

Tom.