Re: andernieuws.net

Joost schreef:

> Indymedia kan trouwens ook wel technische hulp gebruiken, geloof ik.
> De backend software is een al-langer-dan-een-jaar niet ge-upgrade
> java-based pakket :(

Da's nog niet zo oud in deze kring :)
Ik ken de actuele situatie niet exact, maar de periode klopt precies met
het moment dat het toenmalige 'technisch opperhoofd' moest afhaken,
omdat'ie overwerkt raakte. Naast Indymedia.nl deed hij ook de techniek van
vele Indymedia's in andere landen.
Dezelfde figuur had ook het 'functioneel ontwerp' voor onze mediapool
software op z'n lijstje staan, ook nog niet gebeurd dus, het plan is al
uit 2002.

Het is typerend voor de situatie in het alternatieve mediawereldje, het
gebrek aan technici en programmeurs is de grootste rem op de
ontwikkelingen (imho). Dat veroozaakt ook veel extra tijdverspilling,
omdat amateurs zoals ikzelf in dringende gevallen toch maar wat zelf
proberen, met veel geGoogle en handboeken op schoot. Buiten dat ik dan
niet aan webmasteren of mailing list beheer toekom, kost dat natuurlijk
ook veel meer tijd, dan wanneer een deskundige het 'even' doet.

Naast het feit dat veel projecten eigen mensen nodig hebben, is een al
jarenlange wens om tot wat standaardisering te komen, zodat een klein team
sysadmins/programmeurs zou kunnen bijspringen bij verschillende projecten.
En als zoiets echt van de grond zou komen, zou dat ook niet altijd
vrijwilligerswerk hoeven te blijven :)

Groetjes,
Boyd Noorda