key stroke injector, eventueel gnome only

Hallo mensen,

Samengevat: Er wordt een "key stroke injector" gezocht.

Het is mij nog niet gelukt om tegen search engines te zeggen
dat ik een software versie zoek van een tweede toetsenbord.

Wat ik zoek kun je het beste voorstellen als een add-on numeric keyboard
(b.v. http://www.uxcell.com/laptop-desktop-usb-mini-numeric-keyboard-keypad-p-1058.html )
en dat dan in software en configureerbaar.

Waar het echt om gaat is dat er ook echt key strokes afgegeven worden.
Op die manier kun je een laptop een 'F12' (functie toets twaalf) geven.
Ook kan riedeltjes als 'screen -t edit\nscreen -t compile\nscreen -t run\n'
kun je dan onder een "button" zetten. Shell aliassen die je niet op elke
computer hebt, maar wel vaak mist, kun je dan ook emuleren.

Het programma maakt het ook mogelijk om drie knopen ( b.v. ctrl-alt-f2 )
in te drukken door mensen met maar een vinger of drukmogelijkheid.

Bij mijn zoektocht kom ik wel "laptop hotkeys" programmatjes tegen,
maar dan zijn de extra knopen er al.

Op http://library.gnome.org/users/gnome-access-guide/latest/keynav-36.html.en
staat wel wat over keyboard short cuts, maar dat is ook niet wat ik zoek.

Mocht iemand van jullie iets weten wat een "key stroke injector" zou
kunnen zijn, laat het dan vooral weten.

Cheers