zaaltjes en infrastructuur bij ECA (was: Re: zaterdag 21 april ECA open dag)

Op Wed 18 Apr 2007 om 11:09:04 +0200 schreef Joost van Baal:

> Komende zaterdag, 21 april, van 10:00 tot 17:00 is er een open dag bij
> de Eindhovense Computer Associatie, ECA, aan de Frederiklaan 163 in
> Eindhoven. ECA lijkt meer met hardware en MS Windows te doen dan met
> vrije software, maar wie weet, wellicht dat het toch interessant is voor
> Enosig-ers.  Ikzelf denk iig dat ik er wel heen ga.  Zie
> http://www.eca-mail.org/.

FYI: dat was erg leuk.  ECA heeft trouwens fantastische voorzieningen: 1
zaal met whiteboard, en 1 zaal met een stuk of 20 PCs, die eenvoudig en
automagisch geherinstalleerd worden.  Ideaal om mensen kennis te laten
maken met vrije software.  Er lopen bij ECA nogal wat mensen rond die
graag met GNU/Linux aan de slag gaan, maar er bij gebrek en lokale en
bereikbare support niet aan toe komen.

Maar ja, structureel tijd om dit soort zaken te trekken heb ik niet...

Mensen die structureel de zaaltjes willen gebruiken moeten in principe
lid zijn van ECA, dat kost € 60,- per jaar.  ECA is een vereniging en
krijgt geen subsidie.  Ik ben inmiddels lid :)

ECA voert trouwens ook nogal eens oude Unix-hardware af.  Ik zag heel
wat SUN-bakken.

PS: ik hoop dat de bijeenkomst in Burgers snel doorgaat!