Re: belastingdienst publiceert Aangifteprogramma 2005 (Linux) (was: Re: [Fwd: verzoek belastingSoftware te testen door LINUXgebruikers.])

Op wo  8 feb 2006 om 07:15:34 +0100 schreef Tony den Haan:

> het komt er weer op neer: to source or not to source.

Ik denk niet dat de belastingdienst hun ib2005_linux.tar.gz snel onder
een Vrije software licentie gaat publiceren.  Ik hoop echter dat mijn
idee uiteindelijk (na 10 jaar, whatever) de kansen hierop verhoogt.

Op dit moment geloof ik dat ik niet eens een exacte copie van
ib2005_linux.tar.gz op mijn website mag zetten.  Ik hoop dat de
belastingdienst een _heel_ _klein_ beetje richting vrije software
licentie opschuift.

> een beetje zot dat ze enerzijds specs publiceren, en daarna verwachten
> dat iedereen die geen IA32 mandrake/redhat heeft maar zelf een
> interface gaat schrijven. blijkbaar begrijpen ze het open source idee
> nog niet helemaal :)

Ze laten het aan de "markt" over, geloof ik :)

> waarschijnlijk zullen ze NDA eisen, maar daarna is het toch niet veel
> werk?

Ik denk dat ik een Non Disclosure Agreement niet zou tekenen.

Het is inderdaad niet veel werk.  Er achter komen wat mag en wat niet
mag van de belastingdienst is waarschijnlijk het meeste werk.

Wat ik eigenlijk wil weten is: ben ik de enige die denkt dat dit nuttig
is, of denken anderen dat ook en willen ze me dus helpen?