Re: Wwikicompany

On Wed, Mar 02, 2005 at 11:45:16AM +0100, Joost van Baal wrote:
> Wat voor bedrijven?  Elk bedrijf?

[meer documentatie is duidelijk gewenst na het lezen van de feedback]

Ja, van Wikicompany:Policy (bereikbaar via Mainpage -> Wikicompany:Introduction):

  "Any company which has an offical status, and operates within the law of
  the national legislation of the country in which it is incorporated, can
  be listed on Wikicompany. Companies or company products, which some may
  find offensive, and may even be illegal in some countries, may be listed
  on Wikicompany."

Iedereen heeft wel iets tegen een of ander bedrijf, soms terecht, soms
te overdreven, soms onterecht.

Ik hoop dat met de NPOV policy (zie wikipedia en hierononder), samen met
de toekomstige 'self-censoring' functionaliteit (nog niet in klaar voor
MediaWiki), de discussies hierover kort en simpel zullen zijn.

> Mijn eigen bedrijf (als ik dat zou
> hebben), in de vorm van een soort advertentie?  Alleen grote bedrijven?

Er zullen wel presentatie richtlijnen zijn (momenteel nog in de maak),
die de basis zullen beschrijven (Template:companybox, categorieen, e.d.)
maar er zal binnen die richtlijnen veel ruimte zijn voor creativiteit.
Voorop staat de leesbaarheid en juistheid van het bedrijfsprofiel samen
met het recht van anderen om het artikel aan te passen.

Voor product artikelen is er nog meer vrijheid, bijv. door full-color
brochure-achtige templates te gebruiken.

Ik wil eigenlijk dat de shoarma-zaak om de hoek het leuk vind een
'web-page' te hebben over zijn producten, en deze ook zelf kan bijhouden.

> Stukje tekst dat dit soort vragen beantwoord, gelinkt vanaf 1ste pagina,
> zou handig zijn.

Ik zal kijken of documentatie een prominentere plaats ka krijgen op de
voorpagina.

> Verder: mensen die minder bekend zijn met wiki's zullen de ``anyone can
> edit.''-link volgen.  Die is nog niet gevuld.

Done, het begin is er nu.

Bedankt,

Jama Poulsen