Re: Debian/Ubuntu pakket uploader gezocht

On Fri, Jan 21, 2005 at 04:20:05PM +0100, Ronald van Engelen wrote:

> Ik heb een aantal deb's gemaakt voor de Nederlandstalige Mozilla
> Firefox, zowel voor Debian als voor Ubuntu (Warty en Hoary).

Goed. Debian heeft al "mozilla-firefox-locale-nl-nl"; wat brengt jij
deb meer? Zal je het ook in de toekomst doen als er een nieuwe versie
van Firefox uitkomt? Wil je daarvoor Debian developer worden, of
altijd door een sponsor gaan?

Heb je de "Debian Policy" gelezen? En de "Developer's Reference" en de
"New Maintainers' Guide"?

> Kan iemand die uploaden/mij vertellen hoe ik die geupload krijg?

Ik zou het in principe kunnen doen, modulo tijdproblemen. Misschien in
éen of twee weken; zie ook hieronder.

(No comment over Ubuntu.) Je moet een Debian developer overtuigen het
voor jij te doen. Dus:

 - Het .deb is conform tot Debian regels.

 - Het is een positief contributie tot Debian.

 - Eventueel andere "personele" condities van de DD.

(Ik ben nog niet van de twee eerste punten overtuigd.)

Als je laat zien dat je de Debian policy kent, helpt het; als je deze
niet kent, zal men je niet geloven als je zegt dat het conform is :)

Hoe heb je de .deb gemaakt? Heb je gekeken hoe de andere Mozilla
Firefox taalsupport packeten werken en hetzelfde gedaan of heb je het
"opnieuw uitgevonden"?

(Ik ben sinds Woensdag een Debian Developer; en JoostVB is sinds jaren
 geleden.)

MLs waar het zinvol is voor een sponsor te vragen; wel de .debs en
bronnen op een website steken zo dat mensen ze downloaden kunnen:

 - people@enosig

 - mentors@lists.debian

 - debian-l10n-dutch@lists.debian

 - developers@debian . nl