Hackerspace in Eindhoven

Hoi enosig'ers,

Even reclame maken voor een mooi initiatief waarbij ik ook betrokken ben:
Eindhoven heeft een eigen hackerspace: MADspace.

Dit is een samenkomen om aan projecten te werken, doorgaans technisch van aard, waarbij het uitwisselen van kennis ook een belangrijk onderdeel is.
Zie ook de uitleg op Wikipedia: http://nl.wikipedia.org/wiki/Hackerspace
(het heeft dus te maken met de "computercrimineel"-betekenis die de media graag aan het woord hacker geven). Werken aan Open Source projecten behoort zeker tot de mogelijkheden. En voor software die we schrijven zal, gezien het kennisdelen, het beschikbaar stellen als Open Source ook voor de hand liggen.

De space is gehuisvest bij MAD Emergent Art Center (www.madlab.nl), in de oude Schellensfabriek aan de Vestdijk 280 (dat is dus vlak bij Burgers).

Voor de langere termijn willen we zo ruim mogelijke openingstijden hebben (als het kan zelfs 24/7), maar vooralsnog kun je op woensdagavonden terecht vanaf 19:30.

Morgenavond ben ik zelf van plan te gaan spelen met OpenSC i.c.m een crypto-smartcard die ik afgelopen weekend op FOSDEM van gooze.eu heb gekregen. Eens kijken of ik met een smartcard kan inloggen op Ubuntu en er e-mail certificaten op kan zetten...

Voor meer info:
 - Stel mij gerust je vragen
 - Beter nog: kom langs op woensdagavond!