Maandag 20 sept: gezellige GWT

Beste Enosigers,

Aanstaande maandag is het weer de derde van de maand: weer een echte
gezellige Enosig avond voor alle Open Source liefhebbers!
Met natuurlijk weer onze Open Source gezelligheid en ons heel dubbelzinnige
motto "free as in beer". Onze trouwe vriend Debian was vorige maand jarig
bij Enosig, ik ben benieuwd hoe die avond is gelopen. ;-)

Ditmaal heb ik een gezellig praktiserend onderwerp: Google Web Toolkit
(GWT). GWT is een belangrijke trend in onze ontwikkelwereld, want helemaal
in het perspectief van de nieuwste software ontwikkelmethodieken. De
achterliggende concepten voor GWT maken je websoftware in potentie simpel,
lichtgewicht en vooral heel krachtig.

GWT gaat dus mee met de huidige trends van het web. Bovenal is GWT erg leuk
en zoals veel in het leven: niet alleen erover praten, ook gewoon doen;-).
Daarom ook een handson waarbij iedereen de code van een werkend project kan
aanraken en wat mooie bugs, eh features ermee kan realiseren. En verder houd
ik vooraf een introductie van het geheel, met ook voor de niet
ontwikkelaars leuke achterliggende concepten.

We hebben geen internet bij Enosig. Voor je eerste GWT ervaringen, download
wat juweeltjes op je PC de (de Java SDK en GWT SDK)
http://java.sun.com/javaee/sdk/
http://code.google.com/webtoolkit/gettingstarted.html

We beginnen omstreeks 19:30 bij Burgers. Vooraf kan men heerlijk vegetarisch
eten bij Burgers mits vooraf besteld op 040-2113953.

Met vriendelijke groeten,
Koen
ps. Leuke tip vooor het weekend:
Zaterdag is het software freedom day ;-). Een echte aanrader. Ik kan er
helaas niet bij zijn in Den Haag, zit dit hele weekend in zjermany, maar
hoor graag hoe het was.
http://softwarefreedomday.org/map/index.php?year=2010
http://wiki.softwarefreedomday.org/2010/Europe/Netherlands/Den%20Haag/The_Hague-KB
http://www.sfd2010.nl/programma:start