Maandag 16 nov 2009: JDK7 bij Enosig

Beste Enosigers,

Vorige bijeenkomst (inclusief bier en gratis chips) was erg gezellig
en natuurlijk ook gezellig druk. Is er al een onderwerp/spreker voor
deze maandag (beginnend tussen 19:30 en 20:00)?

Als fanatieke Java developer wil ik het in ieder geval graag een klein
uurtje hebben over project Dolphin, ofwel Open JDK7 en haar
multilanguage virtual machine. Hebben we trouwens maandag een beamer,
dat zou erg mooi uitkomen? ;-)

Graag tot maandag,

Met vriendelijke groeten,
Koen
ps.
*Introductie*
Eind oktober vorige maand heeft SUN gezamenlijk met de community een
mooi succes geboekt: Dolphin milestone 5 zag het licht.

De Java community heeft nu een jonge Open Development Kit, die grote
sprongen kan maken. Betere virtual machine performance, nieuwe
taalmogelijkheden, een sterk verbeterde compiler en nog veel meer.
Maar hoe werkt alles onder water? Voelt de Open VM bij ons werkelijk
als een vis in het water? En zo ja, wat zijn dan de performance ratios
eigenlijk? Zo vlug als... een dolfijn? ;-).

*Presentatie-onderwerpen*
1. De Open Source gedachte/community achter de Java Development Kit (JDK7)
2. Over de tientallen dynamische talen die geoptimaliseerd runnen in
de Java Virtual Machine (o.a. Php, Python, Ruby, Groovy).
3. De performance verbeteringen van de Java runtime (45% sneller, zegt SUN...)
4. Demos rondom Open JDK7.