Re: [T-dose-announce] volunteers needed / vrijwilligers gezocht

Jeroen Baten wrote:

> Omdat mensen ter plekke worden ingedeeld naar voorkeur en noodzaak. Ik
> heb geen zin om vooraf voor iedere mogelijke vrijwilliger een
> functie-omschrijving met persoonlijk jaarplan te gaan opstellen.

Nee dat snap ik, maar je had een indicatie kunnen geven waar het om
gaat. Er is een verschil tussen de toiletten schoonmaken, tassen sjouwen
bij de garderobe of bezoekers opvangen bij de ingang.

> Vreemd genoeg heb ik binnen 2 uur 9 concrete toezeggingen gekregen.

Gefeliciteerd, mooi dat je zo snel uit je zorgen bent. Maar helaas weten
we nu niet of het ondanks of dankzij de oproep tot haasten was :-)

> Welk gedeelte van "T-DOSE 2007 is a free event for learning about Open
> Source and for developers a place to meet ones peers" begrijp je niet? :-)

Dat staat niet bovenaan de voorpagina van de website www.t-dose.org.
Daar staat alleen:

"T-DOSE is a yearly event held in The Netherlands to promote use and
development of Open Source Software. During this event Open Source
projects, developers and visitors can exchange ideas and knowledge. This
years event will be held on 13 and 14 October 2007 at the Fontys
University of Applied Science in Eindhoven."

In die tekst komt het woord "free" niet voor. Vandaar mijn opmerking.
Misschien is het handig die tekst iets uit te breiden, want het is die
tekst die de mensen het eerst zien als ze naar de site gaan.

Als ik met de zoekfunctie van mijn browser naar het woord 'free' ga
zoeken dan tref ik het pas aan helemaal onderaan de pagina, als deel van
de tekst voor de Call for papers. Maar daar heb ik dan al een heel eind
voor moeten scrollen, en ik als bezoeker ben helemaal niet
geinteresseerd in wat ik moet doen om een paper in te leveren, dus dat
stukje lees ik niet.

Vandaar mijn opmerking, in de hoop dat er nog even met een frisse blik
naar de site gekeken wordt. Ik sta helemaal achter dit evenement, ik
vind het een goede zaak dat het georganiseerd wordt, en ik probeerde op
mijn manier wat verbeteringen aan te dragen.

Kees