Re: netwerk configuratie op bijeenkomst

Precies. Stel gewoon je dhcp server in om dynamic dns updates te sturen naar
de dns server. Er zijn veel handleidingen te vinden die uitleggen hoe je je
dns en dhcp servers moet instellen, bijvoorbeeld op howtoforge.com

Dit lijkt me een mooiere oplossing dan de zaak vastleggen.

Groeten, Martijn

Op 20-07-07 heeft Lionel Elie Mamane <lionel@xxxxxxxxx> het volgende
geschreven:

On Thu, Jul 19, 2007 at 09:55:39PM +0200, Geert Stappers wrote:

> Voor de netwerk configuratie op de bijeenkomsten, ben ik hostnamen
> en MAC adressen aan het verzamelen.

> Die gegevens zet ik dan in de domain name server files en in de DHCP
> configuratie file.

Dat kan automatisch met bij voorbeeld dnsmasq (of dhcpd + bind, maar
dan is het meer werk te configureren). Dan krijgt ieder computer het
hostname die hij vraagt. (Niet alle DHCP klanten vragen voor een
hostname by default; soms moet het expliciet in de configuratie.)

--
Lionel