enosig bijeenkomst! di 2007-01-23, 20:00, Oes Hoes, Eindhoven

Hoi,

Ik geloof dat het (allang) weer tijd is voor een Enosig-bijeenkomst.

Ik stel voor:

 dinsdag 23 januari 20:00
 Buurthuis "Oes Hoes"
 Koenraadlaan 98
 Eindhoven
 http://www.oeshoes.dse.nl/

(Als niemand me voor is (hint), dan probeer ik de zaal te reserveren.)

Zoals altijd zal er internettoegang zijn (ethernet / DHCP); het is
zinvol om een PC of laptop mee te nemen.

Om de zaalhuur te betalen zal er aan de deelnemers een bijdrage van 3
Euro gevraagd worden.

Ik zal dan een presentatie houden over het gebruik van een
versiebeheersysteem en packaging: ik zal laten zien hoe je een thuis in
elkaar geknutseld programmaatje kunt omvormen tot iets wat op meerdere
systemen kan draaien en over een langere periode onderhouden kan worden.

De presentatie zal in de eerste plaats bedoeld zijn voor programmeurs.
Maar ook systeembeheerders zullen er nuttige informatie uit kunnen
halen. Voorkennis: het is handig als je een beetje bekend bent met Make,
en een beetje je weg weet te vinden in filesystemen zoals die op
Unix-achtige machines te vinden zijn.

Een heel ruwe en embrionale vorm van het artikel dat bij de presentatie
hoort staat op http://non-gnu.uvt.nl/pub/uvt-unix-doc/packaging/ .

Het wordt op prijs gesteld als je vantevoren even (via deze lijst, of
aan mij persoonlijk) laat weten of je komt.

Tot dan!