nice perl

Hoi, voor degenen onder ons die zich vervelen :-P hier een leuk perl
vraagstuk. Ik wil alle file descriptors sluiten die ik van m'n parent
geerfd heb (dit om een onaangenaam proces dat zich niet netjes gedraagt
in een fd-vrije omgeving als daemon te laten draaien).

Ik weet dat bv. een rpm scriptlet een fd 11 aanbiedt, en heb problemen
gezien tussen 7 en 21. Ik kan natuurlijk botweg POSIX::close draaien
voor alles in deze reeks, maar ik doe het liever netter; ik wil weten
*welke* filedescriptors ik geerfd heb van m'n parent. Dat zou toch niet
moeilijk moeten zijn. Ik wil een oplossing in perl zelf, dus niet in
/proc/self/fd rondneuzen (is ook niet portable).

Wie ?

Hans Lambermont