Re: mdadm grow issue

On Sun, Nov 07, 2021 at 09:20:54AM +0000, Wim wrote:

> [...]
>
> Ik heb het gevoel dat ik een bug / verbeterpunt in resize2fs gevonden heb.
> 	Echter het lijkt nog te doen wat er van verwacht wordt.
> /dev/md0 is nog gemount en ls geeft een verwacht resultaat.
>
> Geprobeerd om de twee disken te ontkoppelen van de RAID en dan met
> fsck checken hoe het met het filesystem is.
> Dat ging voor de eerste --set-faulty, --remove, bij de tweede kreeg ik
>   # mdadm --set-faulty /dev/md0 /dev/sdb
>   mdadm: set device faulty failed for /dev/sdb:  Device or resource busy
> Geen fsck op de eeste gedaan en die weer toegevoegd aan de raid die

Ik begrijp niet veel meer dan dat er exprimenten gaande zijn.
Of het oorspronkelijke doel dichterbij is gekomen, ontgaat me.

Terug naar

Ik hoopte op een bericht als:
} mount zegt dat type file systeem "ext4" is.
} Uitvoeren van
}   sudo resize2fs /dev/md0
} resulteerde in een f.s. ter grootte van de onderliggende disken

Want `resize2fs` heeft maar 1 verplichte parameter, de device naam.
(default size is maximum wat het device beschikbaar heeft)

Laat a.u.b. weten of het oorspronkelijke doel bereikt is.
Danwel of "resize filesystem" het ontbrekende puzzelstuk was.

Groeten
Geert Stappers