Re: http://enosig.org/index.html in git

On Mon, Feb 25, 2013 at 03:08:39PM +0100, Joost van Baal-Ili?? wrote:
> Hoi,
>
> De index.html op http://enosig.org/ verwijst nu niet meer naar de wiki en heeft
> nu weer een up-to-date inhoud.  Mensen die al langer bij enosig betrokken zijn
> zullen het "oude" design van een vorige website herkennen...  Hulp is nog
> steeds welkom; als je weet hoe je met git werkt kun je (vooralsnog  bij mij)
> een account aanvragen.

Helemaal hip om git als source code management systeem te gebruiken.

Ik zal me dan ook aanmelden om verder te helpen.

Deel wat ik niet begrijp, eigenlijk het deel ik niet zou willen,
is om accounts aan server kan te hebben. Mijn inziens hoeft dat niet.
(Lees: Mijn inziens moet je dat niet willen.)

Local Open Source Cluster Breda heeft ook website content in git.
Er is echter geen geneuzel met account beheer aan de "voorkant",
wie wat commit wordt aan de "binnenkant" vastgelegd.

Voordeel is dat niemand tijd "kwijt is" is met accounts activeren/de-activeren
en al helemaal niet met password reset. De mind set is 'wiki'.

Op http://losc.nl/Breda/updatecprepos.html is de developer kant beschreven.

Aan de server kant zijn er twee git repositories, eentje in webserver document root
en de andere in de home directory van een user. De "webserver repo" is een clone
van de "user repo".

De git repo user heeft als shell 'git-shell', dus geen interactieve shell zo als bash.
Vandaar dat het wachtwoord gewoon op de L.O.S.C. website staat.

Git lees acties ( of is het 1 woord, dus 'gitleesacties' ? ) zoals 'git clone'
en 'git update' kunnen gebeuren zonder wachtwoord via http.

Git schrijf acties moeten via ssh. Met een wachtwoord, ssh-keys zou ook kunnen.

Doe jullie voordeel met deze informatie.
En als behoefte is voor meer informatie, dan weten jullie mij wel te bereiken.

Stappers

<<signature.asc>>