Re: RFID-lezer gezocht ivm. financieel experiment

On 09/17/2011 11:29 PM, Tom Geelen wrote:

> Als je de RFID-chip van iemand anders kunt nadoen, kun je inderdaad zijn
> geld uitgeven. Maar er staat volgens mij geen saldo op de chip, dus door
> de chip te kraken kun je geen geld "bijmaken" (dus vanuit de bank gezien
> is het wel veilig "by design", goh...).

Mja, ook dat wordt natuurlijk minder leuk als een dief 15 klanten in de
rij bij albert heijn kan beroven zonder ze maar met een vinger te hebben
aangeraakt.

> Ik neem aan dat ze wel een veilige chip dat de gekraakte Mifare Classic
> gebruiken, maar ben eigenlijk wel benieuwd welke...

Ik ook.  Hartstikke fijn dat ik niet de enige ben die geinteresseerd is.

> Dat was ik dus :)
> En ik wil graag mijn RFID-spullen meenemen, maar helaas ben ik deze
> maandag verhinderd :(
>
> Als alternatief zou je bij MADspace (zie http://blog.madspace.nl) langs
> kunnen komen, daar ben ik (bijna) altijd. En dit onderwerp heeft
> eigenlijk ook meer met hacking te maken dan met open source...

Ik neem aan ook door de week?  Dan zal ik daar eens langskomen.

mvg,
Michiel