Re: Maandag 15 maart: Open Social

Hoi allen,

Het was gisteren een beetje rustig, maar de discussies waren wel aardig
(toch Koen?).

Anyway, een beetje geïnspireerd door het verhaal van Geert vorige keer
wil ik een volgende keer graag vertellen over een server die ik beheer
voor de Nederlandse Studenten Alpen Clubs. We hebben hierop een systeem
in elkaar geklust die het volgende omvat:
- Web ruimte voor zo'n 15 domeinen
- E-mail aliassen voor alle leden
- Maillijsten (via Mailman)
- Documentenbeheer
- Foto/Film galeries
- ledenadministratie
- agenda/mededelingen
- nog wat meer...
Het web deel is gebouwd bovenop Apache en Zope (cms gebouwd in python).
Hierdoor kunnen de besturen en/of webredacties de gebruikers via één
interface beheren en hebben alle leden (totaal zo'n 2800) upload rechten
om in hun eigen folder.

Volgende keer kan ik er helaas niet bij zijn, dus het zal de keer erna
worden.

Weet iemand of we in Burgers over internet kunnen beschikken, zodat ik
het live kan laten zien in plaats van met screenshots?

Grt Paul