Maandag 22 feb: Netboot bij Enosig

Beste Enosigers,

Het was weer gezellig druk op FOSDEM. ;-) Ook bij het beruchte bierfestijn
heb ik van Geert Stappers vernomen toen we een FOSDEM medewerker met een
flinke kater zagen langskomen. Nadat carnaval erg gelukkig voorbij is
gehost, hebben we op 22 februari weer een hele gezellige Enosig avond! (Bij
Burgers vanaf omstreeks 19:30)

Geert geeft dan een uitgebreide Netboot presentatie en zal hiermee het begin
maken aan een FOSSy night:

- Netboot is een tool voor het booten van computers via het netwerk, zonder
(!!) enige toegang tot de harddisk of andere bronnen (USB). Geert zal de
rijke toolkit tevens uitgebreid demonstreren.

- FOSSy nights, wat dat precies inhoudt weten we pas maandag zeker;-),
betekent natuurlijk een avond met vele leuke FOSS onderwerpen. Welke
onderwerpen willen jullie de revue laten passeren? Mail, IRC of Wiki het
ons! ;-)

Met vriendelijke groeten,

Koen

ps.

Als er tijd overblijft, wil ik het graag hebben over Open Social. Dit is een
vrij nieuwe Open Source trend voor het bouwen van social apps: de
webapplicatie is dan een sociaal platform die sociale diensten aanlevert uit
verschillende andere social apps. Erg leuke technologie. Bekende voorbeelden
hiervan zijn IGoogle, LinkedIn, Twitter: allemaal met een API om te
ontsluiten en meestal Open Source, ofwel Open Social. ;-)