maandag 2008-05-05, 19:30 enosig bijeenkomst in Burgers, Eindhoven. onderwerp: network booting met gPXE en syslinux

Hoi Geert,

Op Sun 27 Apr 2008 om 11:08:10 +0200 schreef Geert Stappers:

> Maandag 5 mei is het behalve bevrijdingsdag
> ook een eerste maandag van de maand: Enosig bijeenkomst!
>
> Bij de projecten gPXE en syslinux zijn wat ontwikkelingen
> waar ik wat van wil vertellen. Het betreft network booting.
>
> gPXE is de re-incranatie van etherboot, de website is nog steeds
> http://www.etherboot.org
>
> syslinux is een familie van bootloaders waar ook isolinux bijhoort.
> En de netwerk variant heet pxelinux.

Klinkt interessant, ik zal er bij zijn.

Tot dan, Groeten,

Joost

PS: ikzelf kan wel een keer een praatje houden over XFS en LVM en raid
met mdadm.  Of anders een praatje over fnord en socklog en ipsvd en
runit (zie http://www.fefe.de/fnord/ en http://smarden.org/pape/).  Of
anders een praatje over funionfs: een combinatie van fuse en unionfs, en
hoe dat te combineren is met nfs en de scriptjes op
http://mdcc.cx/arch/wd/ad1810-stuff/autoindex/.  Wie weet gaat dat
maandag 2 juni gebeuren.  Is er interesse?