Re: Petitie aan EU om open standaards te gebruiken

Op 14-03-2008 om 17:39 schreef Martijn Heemels:
> Op 14-03-08 heeft Geert Stappers <stappers@xxxxxxxxxxx> het volgende
> geschreven:
> >

> Geert, die default ligt misschien aan je eigen instellingen want bij mij
> staat ie standaard op Netherlands. Misschien omdat mijn browser dat als
> voorkeurtaal kent?

Dat was inderdaad het geval. Na aanpassing van voorkeurstaal naar Dutch,
krijg ik nu ook Netherlands als "default". Dank voor de tip.

> Ik heb de Javascript op de pagina niet gechecked maar aangezien het
> pull-down menu geen voorkeurwaarde heeft vermoed ik dat het via Javascript
> wordt aangepast aan je browser.

Bij het lezen van de html source bleek dat het een "html select" is (
dus geen java script ) Rond regel 800 staat 'Netherlands' als eerste
option value genoemd. Het zal de (plone) webserver zijn die het als
eerste noemt. Dat kan ik me ook wel voorstellen, want bij een http
request van de webbrowser gaat ook de taalvoorkeur mee, aan de server
om er dan wat mee te doen.

Doe jullie voordeel met deze informatie
en teken vooral op http://www.openparliament.eu/

Cheers