Re: moderator/spamweerder voor deze lijst gezocht

Lionel schreef:

> Nee, dat zit (denk ik) in de admin webinterface voor de list.

Het staat inderdaad op de pagina 'Algemene Instellingen', Details
voor admin_immed_notify op Nee zetten.
Het tijdstip dat de dagelijkse verzamellijst wordt verzonden wordt in
de cron jobs geregeld.

> Dat vind ik een afschuwelijk idee. Dit gooit het baby met het badwater
> weg. (Maar als Enosig dit wilt doen, ... hun keuze.) Plus er is een
> race condition als een post gedurende deze window inkomt.

Het probleem lijkt me dat niemand dit dagelijks handwerk wil doen,
verwaarlozen is helemaal geen alternatief :)
In principe heb je gelijk, maar als je veel list beheert, kom je daar
snel op terug (tenminste, als vrijwilliger, als je er nou voor
betaald wordt... :)
Er is inderdaad een minime kans dat een legitieme abonnee heel vroeg
in de ochtend een mail post en dan per ongeluk vanaf een verkeerd
(niet-geabonneerd) adres, en dan net binnen dat window van enkele
minuten, dat is het enige reele risico. Maar een oplettende poster
merkt ook dat z'n bericht niet langs komt via de lijst.
En het dagelijks verzamelbericht geeft echt voldoende info om zonodig
mensen te waarschuwen dat hun bericht niet door kwam.

Mijn standaard instellingen zijn zelfs nog 'zondiger': niet-abonnees
die proberen te posten, krijgen ook geen bericht dat e.e.a. aan de
moderator wordt voorgelegd. Daarmee lever je immers in 99,9% van de
gevallen alleen een admin-adres aan voor spammers. En iedereen hoort
tegenwoordig te weten dat je abonnee moet zijn om op een lijst te
posten.

Beste wensen,
Boyd Noorda