Re: andernieuws.net

On Fri, May 06, 2005 at 10:44:38PM +0200, Joost van Baal wrote:
> Ik kwam dit tegen:
> andernieuws.net, een door Boyd Noorda e.a. gerund "platform voor
> samenwerking en 'zelfhulp-initiatief' voor iedereen die betrokken is bij
> de onafhankelijke media" zoekt computerhobbyisten, Linux gebruikers en
> 'open source' programmeurs die op vrijwillige basis willen bouwen aan
> onafhankelijke media.
>
> Zie http://andernieuws.net/technici/ .

<rant>
De mensen van andernieuws.net hebben zeker nog nooit gehoord van een Wiki, laat
staan Wikinews.org (kijkend naar http://andernieuws.net/medialinks/, die sinds
10/2/2005 niet meer is ge-update). Tientallen nieuws-groepen
(http://www.sociamedia.nl/datacom/ann.html), een mager nieuws archief.

Waarom gaan ze niet Indymedia (http://nl.indymedia.org) en/of Wikinews
(http://nl.wikinews.org) helpen? NIH / NHU syndroom?

Voor het creeren van "mediawerkplekken", kunnen ze volgens mij ook beter hun
energie focussen op het stimuleren Wifi netwerken in en om de steden.
Of is dit soort cretologie goed voor de ik-wil-graag-een-subsidie wens?

Ik vind dit weer zo'n typisch NL IT experiment, veel plannentjes en praten, en
vervolgens weinig doen. Misschien ga ik een stukje over "Legologie in de
vaderlandse IT sector" bij hun indienen.
</rant>

BTW: Ik ga in Augustus naar Wikimania (http://meta.wikimedia.org/wiki/Wikimania:Main_Page)
Misschien willen er ook anderen mee? De Nederlandse wiki-bijeenkomst eind vorig
jaar in Rotterdam (maar foundation members als Jimbo, Angela en Anthere waren
er ook) vond ik een van de leukste 'IT/informatie' bijeenkomsten die ik ooit heb
meegemaakt.  De mensen waren relaxed, breed geinteresseerd, en van alle leeftijden.
Wikimania wordt volgens ook zo. Natuurlijk ga ik vooral om mijn Wikicompany project
te 'pimpen', maar het wordt vast erg gezellig.

mvg,

Jama Poulsen
http://wikicompany.org (300+ company profiles and counting!)
http://debianlinux.net