Re: EU software patents

On Tue, Mar 01, 2005 at 11:11:19AM +0100, Hans Lambermont wrote:
> 'The EU Commission, under the leadership of someone who previously
> failed as Portuguese prime minister and as per the suggestion of a
> Microsoft puppet, has decided to decline the European Parliament's
> request for restarting the process on the software patent directive.'
>
> Niet te geloven. Wie is de NL vertegenwoordiger van deze onzin en wat is
> zijn/haar emailadres ?

Tis een interessant politiek steekspel aan het worden, _hopelijk_ is de
uitkomst goed voor de algehele IT sector in Europa _en_ het democratische
recht van de miljoenen EU burgers.

Maar ik denk niet dat het veel zin heeft die mensen direct aan te schrijven,
maar als je toch wat namen wilt:

Frits Bolkestein (VVD'er o.l.v Koninklijke Shell en Co)
  Verricht nog steeds wat corporate hand-en-span diensten vanuit
  Brussel. Connecties hebben is handig he?. Allemaal onder het mom van
  economische versterking van Europa. Slim, eigenzinnig, en bijna
  altijd onder het veilige dekentje van de mega corps.
  http://europa.eu.int/comm/archives/commission_1999_2004/bolkestein/index_nl.htm

Laurens Jan Brinkhorst (minister EZ, CDA)
  http://www.government.nl/bewindslieden/cabinet/minbrinkhorst.jsp

Karien van Gennip (Staatssecretaris EZ, CDA)
  http://www.government.nl/bewindslieden/cabinet/stasvangennip.jsp
  Wie wil horen hoe ze 30 minuten om een onderwerp heen kan draaien, door
  alsmaar te praten over de diverse interpretaties van formele procedures
  (Brinkhorst houd hier ook heel erg van), moet hier maar eens naar kijken:
  http://media.ffii.org/TweedeKamer050210/2ekamer-plenair-20050210.asf

Er zijn ook nog wel wat 'foute' Nederlanders in het Europarlement en
andere EU organen, maar daarvoor kun je o.a. de vorige publieke stemming
over software patent voor nagaan, en de FFII site natuurlijk.

De 'liberalen' (ELDR) en met name de cristen-democraten (SPD/PSE) in het
Europees parlement zijn overigens nog steeds wel wat verdeeld over dit
onderwerp. Ik denk dat je beter dus die mensen kunt proberen te
overtuigen met een goede brief.

mvg,

Jama Poulsen