Tilburge PGP Keysigning Party, vrijdag 11 maart

Hoi,

Je ontvangt dit bericht omdat er een key met jouw emailadres op de
OpenPGP keyservers staat, of omdat ik om andere redenen vermoed dat je
geïnteresseerd bent in PGP keysigning.

Als dit vermoeden onjuist is, en je niet geïnteresseerd bent in
versleuteling en digitaal ondertekenen van computerdata, dan
verontschuldig ik me voor het sturen van deze mail.  Je kunt hem verder
ongelezen verwijderen; ik zal je er niet meer over lastigvallen.

OK, je bent geïnteresseerd in PGP.  Dat komt goed uit, want je bent
bij deze uitgenodigd voor de

          Eerste Tilburgse PGP Keysigning Party 2005

, georganiseerd door het Unix team van IT Services, Universiteit van
Tilburg.  Het zal plaatsvinden op vrijdag 11 maart, de locatie wordt nog
bekend gemaakt.

Een PGP Keysigning Party is een bijeenkomst waarbij mensen op een
veilige manier "PGP key fingerprints" uitwisselen.  Daarnaast zijn ze
vaak ook best gezellig.  Het uitwisselen van key fingerprints maakt het
mogelijk het "web of trust" te versterken.  En als dat gebeurt is,
kunnen jij en ook anderen veiliger met anderen over het internet
communiceren.  Ik kan me voorstellen dat je nu denkt: "Waar heeft ie het
in godsnaam over!?" Lees dan het document op http://mdcc.cx/gnupg/.

Wat moet je doen?  Als je komt, zorg dan dat je:
 - een PGP key hebt gemaakt
 - het publieke gedeelte van je key op een keyserver hebt gezet
en neem mee:
 - voldoende papieren briefjes met je key fingerprint: voor iedere
   deelnemer één.  Ik ga zsm een schatting rondmailen.
 - iets waarmee je anderen van je identiteit kunt overtuigen.  Typisch
   is dat een paspoort of rijbewijs.
Na afloop kun je thuis de fingerprints die je van anderen hebt gekregen
checken, en keys gaan signen.  Ook hierover staan meer details op
http://mdcc.cx/gnupg/.

Als je deel wilt nemen, stuur dan een antwoord op deze mail.  Ik vertel
je dan, nadat ik weet hoeveel mensen ik kan verwachten, details over
aanvangstijd en de precieze locatie op de UvT campus.

Als je niet reageert zul je hier niks meer over horen.

Ik hoop van je te horen!